20 Ιαν 2016

Γλωσσολογία και Σεξ

Γλωσσολογία και Σεξ

-Στέλλα-Λουΐζα Κατσαμπή, Ιανουάριος 2015

«Θα» μου έλεγες
«Μόρφημα» σου έλεγα
«Α!» έσκουξα
«Φώνημα» μου έλεγες

«Να με λιώσεις» φώναξα
«Την Πραγματολογία σου!» γκρίνιαξες
«Κάνε μου έρωτα» διόρθωσα
«(Ο)μορφό-συντακτική μου, εσύ!» καυχήθηκες

«Τη δομή σου!» ψιθύρισα
«Τι έχει;» ρώτησες
«Δεν είναι αρκετά βαθιά» αποκρίθηκα
«Μη βιάζεσαι για το bottom-up»

«Θα μου τα μάθεις;» ρώτησα
«Έχεις τη γνώση» διαπίστωσε
«Να τα ταιριάξουμε» πρότεινα
Και κάναμε ένα σεξ, σημασιολογικό.

[Ορισμοί:
Φώνημα: η μικρότερη μονάδα ήχου που αναγνωρίζεται ως ομιλία κι όχι ως τυχαίος θόρυβος.
Μόρφημα: οι μικρότερες μονάδες της γλώσσας που φέρουν κάποιο νόημα.
Πραγματολογία: Το επίπεδο ανάλυσης της γλώσσας ανάλογα με το πλαίσιο που χρησιμοποιείται.
Μορφοσυντακτική δομή: Η σύνταξη είναι ο τρόπος που οι λέξεις οργανώνονται στην πρόταση, ενώ η μορφολογία είναι ο τρόπος που είναι εσωτερικά οργανωμένες οι λέξεις.
Βαθιά δομή της γλώσσας: η σημασία, το νόημα μιας πρότασης.
Bottom- up (από πάνω προς τα κάτω): Διεργασία της Αντίληψης, κατά την οποία για να ερμηνεύσουμε μια μεμονωμένη πληροφορία κινητοποιούμε τις προϋπάρχουσες γνώσεις μας.
Σημασιολογικό: Το επίπεδο ανάλυσης γλώσσας που μελετά τον τρόπο με τον οποίο οι διαφορετικές έννοιες εκφράζονται μέσα από τη γλώσσα.]

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου